Κυριακή, 26 Απριλίου 2009

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ


Αρκετοί είναι οι άνθρωποι στον πλανήτη μας που εξακολουθούν να αρνούνται την εξελικτική θεωρία, παρά το γεγονός ότι το 2009 έχει κηρυχτεί «έτος του Δαρβίνου», με τους Έλληνες να πρωτοστατούν ανάμεσα στους αμφισβητίες. Τα αίτια, σύμφωνα με τους ακαδημαϊκούς, μπορούν να εντοπιστούν στην ελλιπή διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας στο σχολείο και στη υπέρμετρη διδασκαλία των Θρησκευτικών.
Παρά το γεγονός ότι σύσσωμη η επιστημονική κοινότητα έχει αποδεχτεί την ορθότητα και τη συμβολή του Δαρβίνου, η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία θεωρεί την θεωρία του συμβατή με τη χριστιανική πίστη και η Αγγλικανική αποδέχεται λανθασμένες εκτιμήσεις του παρελθόντος απέναντι στον Δαρβίνο, η Ορθόδοξη Εκκλησία αρνείται να πάρει θέση.
Βάσει έρευνας που πραγματοποιήθηκε το 2006 από το περιοδικό «New Scientist», σχεδόν οι μισοί Έλληνες αμφισβητούν την εξελικτική θεωρία. Μόνο το 54% συμφωνεί μαζί της, ενώ το 29% υποστηρίζει πως ο Δαρβίνος δεν είχε δίκιο και το υπόλοιπο 18% απλά, δεν γνωρίζει. Σε επίπεδα αποδοχής της θεωρίας του Δαρβίνου η Ελλάδα ξεπερνά μόνο τις ΗΠΑ και την Τουρκία. Ειδικότερα για τις ΗΠΑ, η διαμάχη της εξελικτικής θεωρίας έρχεται σε σύγκρουση μο δημοφιλή «ευφυή σχεδιασμό», σύμφωνα με τον οποίο κάποια ανώτερη μορφή νοημοσύνης κινεί τα νήματα στο Σύμπαν.
Οι Έλληνες μαθητές μέχρι το 1999, με εξαίρεση όσους φοιτούσαν στη Β’ Δέσμη ουδέποτε διδάχτηκαν τη θεωρία της εξέλιξης του ανθρώπου. Μετά το 2000, κανένας μαθητής δεν διδάσκεται όχι μόνο την εξέλιξη του ανθρώπου αλλά και γενικά την εξελικτική θεωρία, υποστηρίζουν οι ακαδημαϊκοί, τονίζοντας ότι ο Δαρβίνος συνεχίζει να προκαλεί συγκρούσεις και αμφισβητήσεις διότι τα θρησκευτικά αισθήματα είναι ιδιαίτερα έντονα. Συνεπώς, η άγνοια και η σύγχυση παρά η διαφωνία προς τις θέσεις του Δαρβίνου καθορίζουν τη θέση των Ελλήνων απέναντι στην εξελικτική θεωρία.

1 σχόλιο:

  1. Αρχικά καλορίζικο και "καλοτάξιδο"..
    Ώραια θέμα που κινείται και κοντά στη θεματολογία της e-stoaς.Όποτε δεν θα μπορούσε να μου τη γλιτώσει για το παρθενικό μου σχόλιο στο blog.
    Πριν ξεκινήσω βέβαια να θείξω ότι έχει πολύ ύλη το συγκεκριμένο και σχετίζεται και με άλλα ζητήματα -παράλληλα να ευχαριστήσω δίοτι με το να μην το εξαντλήσεις άφησες ύλη και για μένα ;-) keep on blogging λοιπόν-.
    Καταρχήν θα ήταν προτιμότερο να εστιάσουμε από την αρχή στην ελληνική πραγματικότητα και να αφήνουμε το πλανήτη στην διεθνή του αναρχία! Σωστά;
    Κατά δεύτερον η ελληνική εκπαίδευση πάσχει σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στον εθνικοχριστιανοσοσιαλμανιακό προσανατολισμό της.Και αυτό γιατί μπόρει η θεωρία του Δαρβίννου να αποσιωπάται συστηματικά και ορθώς έχει να κάνει με την σχέση εκκλησίας κράτους,αλλά ανήκει σε μία ευρήτερη οικογένεια επιστημών που αδικείται από το ελληνικό σχολείο,από το θεσμό της εκπαίδευσης γενικότερα.Η όλη μορφοποίηση της "διαδακταίας ύλης" εξυπηρετεί μία κάστα πτυχιούχων που παράγει (στην κυριολεξία) το Ελληνικό Πανεπιστήμιο(?).Οι χιλιάδες των χιλιάδων των πτυχιούχων-επαγγελματιών που βγαίνουν("όπως μπήκε βγήκε" που λέμε) από σχολές όπως ιστοροφιλοσοφικολολογίες - φυσικομαθηματικά πρέπει βολευτεί.Από τη στιγμή που το ίδιο το σύστημα τους παράγει για να συνεχίσει να αναπαράγεται πρέπει να βάλει στον ελληνικό εκπαιδευτικό φαύλο κύκλο τα δικά του υποπροΙόντα με αποτέλεσμα να μην διδάσκονται οι μαθητές την πρακτική εφαρμογή της γεωμετρίας(πολυτεχνικές σχολές)την επί πρακταίου της φιλοσοφίας ("κοινωνικές" σχολές) των μαθηματικών (οικονομικά) κτλπ...
    Στο σχολείο 4 είναι οι ειδικότητες :ο Γυμναστής,ο Μαθηματικός,ο φιλόλογος και ο Θεολόγος (συνήθως ο τελευταίος γίνεται και Γυμνασιάρχης - Λυκειάρχης)
    Τώρα για τα συμπεράσματα του New Scientist, το ζήτημα δεν είναι να συμφωνεί ή όχι μαζί της(με την θεωρία) το δείγμα αλλά προβληματίζει παραπάνω το 18% που δεν την ξέρει - προϊόν αύτού του εκπαιδευτικού συστήματος -.
    Ειδικότερα,για την διδαχή της θεωρίας στη Βιολογία του Λυκείου και του Γυμνασίου τα πράγμα είναι απλά και το έγραψα πριν από λίγο στο info-press σε σχόλιο.
    Όταν στο δημοτικό κάνουν Χριστιανική αγωγή,όταν ο μακαριστός το λήγει με "αφορολόγητο" το θέμα το ταυτοτήτων και στα κανάλια δεν καλούν καθηγητές πανεπιστημιού για να σηζητήσουν ένα κοινωνικό ζήτημα αλλά τον Κακέτση και τον παπα-Τσάκαλο μην περιμένουμε να μάθουμε για τη θεωρία της εξέλιξης ούτε για τα 200 χρόνια από την γέννηση του που συμπληρώνονται φετός.

    Υ.Γ. Μόλις βρήκα θέμα για μία σειρά αναρτήσεων (που έχω αφήσει εδώ και καιρό) για το Πανεπιστήμιο. thanks TWICE then

    ΑπάντησηΔιαγραφή